On the road again - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elousha Meusen - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elousha Meusen - WaarBenJij.nu

On the road again

Blijf op de hoogte en volg Elousha

06 November 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

7 sterren hotel, dure auto’s en ontelbare wolkenkrabbers ten midden van een gigantische zandbak, welkom in Dubai. Na 3 dagen in deze op airco draaiende samenleving vertoefd te hebben vervolgen we onze reis naar Azië.

Maleisië, een land met een grote diversiteit aan culturen. Bij aankomst worden de Britse invloeden direct duidelijk, we kunnen onze reis namelijk voortzetten met de ‘’teksi’’ of de ‘’bas’’.

Het bescheiden hostel vinden we in Chinatown, waar we worden verwelkomd door een guitige jongeman en zijn bijdehante oma. In alle hectiek zijn we er nog niet aan toegekomen om de nationale valuta te bemachtigen. Geen probleem, geeft onze gastheer aan, we mogen ook later betalen. Bij ontvangst van de sleutel laat de bij de pinken madame echter weten wie de baas is: “you pay by the end of the day, I won’t forget!”